Obecnie Internet jest dla wielu osób głównym źródłem poszukiwania informacji, rozrywki ale także i wielu produktów usług. Nie powinno więc w żaden sposób dziwić, że szybko rozwijają się różne rodzaje reklam internetowych. O pozycjonowaniu można powiedzieć, że jest to pewien sposób promowania swojej strony internetowej, ale odbiega on od tradycyjnych reklam internetowych, które często są unikane czy też blokowane przez internautów.

Na czym polega pozycjonowanieW pozycjonowaniu chodzi przede wszystkim o odpowiednią promocję swojej strony, tak aby po wpisaniu określonych słów w wyszukiwarce internetowej, promowana strona internetowa znalazła się w czołówce prezentowanych wyników w wyszukiwarce. Najbardziej pożądana jest oczywiście obecność w pierwszej dziesiątce wyników. Efekt może być jednak różny, w zależności od konkretnego słowa kluczowego, które zostanie wybrane do pozycjonowania.

W doborze odpowiednich dla danej strony słów internetowych często pomaga właśnie firma specjalizująca się w pozycjonowaniu stron internetowych. Podobnie zresztą jak w wyborze najbardziej optymalnych obszarów pozycjonowania. Obecnie największą popularnością cieszy się pozycjonowanie stron w Google, ale w uzasadnionych przypadkach dodatkowo przeprowadzone mogą zostać zadania, mające na celu promowanie danej witryny internetowej także w innych wyszukiwarkach. Dodatkowo przeprowadzana jest optymalizacja samej strony internetowej, która ma być promowana. Dotyczy to zarówno kodu strony internetowej jak i prezentowanych na niej treści.

Niektóre firmy specjalizujące się w pozycjonowaniu mogą także albo całkowicie od podstaw pomóc w przygotowaniu strony internetowej, albo doradzić wybór technologii czy sposobu tworzenia danej witryny tak aby w przyszłości łatwiejsze było jej pozycjonowanie. Oczywiście samo zdobycie wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwarki wcale nie musi oznaczać jeszcze końca działań związanych z pozycjonowaniem. W późniejszym etapie podejmować należy odpowiednie działania, które pomogą już zdobytą pozycję utrzymać.