Istnieje wiele sposobów promowania swoich produktów i usług w sieci. Jednym z nich jest standardowa reklama internetowa, która jednak nie w każdym przypadku przyniesie zamierzone efekty. Wielu internautów nauczyło się albo ignorować prezentowane w ten sposób treści, albo też je blokować.

Promocja stron w wyszukiwarce GoogleO wiele większy potencjał tkwi więc w możliwościach związanych z pozycjonowaniem strony internetowej. Pozycjonowanie to nic innego jak zadbanie o to, żeby przy danym zapytaniu do wyszukiwarki internetowej promowany serwis pojawił się jak najwyżej w zaprezentowanych wynikach wyszukiwania.

Taki sposób reklamy jest zdecydowanie bardziej skuteczny, przede wszystkim też z tego powodu, że przy dobrym dobraniu słów kluczowych, co jest obecnie absolutną podstawą, użytkownik znajduje dokładnie to, czego faktycznie szukał i czym potencjalnie może być jak najbardziej zainteresowany. Działania, które są wymagane do odpowiedniego pozycjonowania witryny mogą znacznie różnić się w przypadku różnych wyszukiwarek internetowych.

W praktyce pozycjonowanie Google może więc nieco odbiegać od pozycjonowania w innych wyszukiwarkach, ale też trzeba brać pod uwagę to, że to Google jest obecnie największym liderem na rynku wyszukiwarek internetowych, a co za tym idzie także tutaj koncentruje się najwięcej działań mających na celu odpowiednie promowanie witryny internetowej.

Po pierwsze są to działania skoncentrowane na samym serwisie, który będzie pozycjonowany. Dotyczą one odpowiedniej optymalizacji kodu strony internetowej. Takie działania najczęściej pozostają bez wpływu na sposób prezentowania strony internetowej dla zwykłego użytkownika, ale już mogą mieć ogromne znaczenie dla narzędzi Google, które nieustannie przeszukują i indeksują zasoby sieciowe.

Do tego dochodzi jeszcze szereg działań związanych z odpowiednim linkowaniem witryny internetowej. Działania tego mogą być nieco bardziej skomplikowane, ale też i ich efekty będą miały większe znaczenie dla odpowiedniego pozycjonowania samej strony internetowej.