W zasadzie od momentu pojawienia się pierwszych wyszukiwarek internetowych, które zastępowały mniej wydajne katalogi stron internetowych, dosyć szybko duże znaczenie zaczęła mieć pozycja na liście wyników wyszukiwania prezentowanych przez wyszukiwarkę po wpisaniu konkretnej frazy czy listy fraz do pola wyszukiwania.

Skuteczne pozycjonowanie w GooglePoczątkowo wystarczyło odpowiednie umieszczenie słów kluczowych w nagłówku strony. Z biegiem czasu jednak algorytmy wyszukiwania i sortowania stron internetowych przez wyszukiwarki, stały się o wiele bardziej zaawansowane, a co za tym idzie znacznie zmieniły się także sposoby mające na celu promowanie witryny w sieci.

Dzisiejsze pozycjonowanie w Google to niekiedy długotrwała i wymagająca specjalistycznej wiedzy praca mająca na celu nie tylko zbudowanie odpowiedniej pozycji w rankingu wyszukiwania, ale także jej utrzymanie, chociażby ze względu na konkurencję, która także może być w dużym stopniu zainteresowana skutecznym pozycjonowaniem swojej witryny internetowej (więcej na semtec.pl).

Jak pokazują badania, nadal to właśnie pozycja w wynikach wyszukiwania ma ogromne przełożenie na ilość odwiedzin na danej stronie internetowej, co przekłada się oczywiście na zyski. Po pierwsze mogą być to zyski z reklam prezentowanych w samym serwisie, ale o wiele częściej chodzi o to, aby w ten sposób znaleźć potencjalnych klientów na swoje produkty i usługi.

Trudność wdrapania się na sam szczyt rankingu wyszukiwarki jest w dużym stopniu uzależniona od profilu promowanej działalności i tym samym także od wybranych do pozycjonowania serwisu słów kluczowych, aczkolwiek stopniowa poprawa w wynikach wyszukiwania powinna być widoczna na bieżąco po podjęciu przez specjalistów zajmujących się pozycjonowaniem serwisu internetowego odpowiednich działań mających na celu wypromowanie konkretnej strony internetowej.

Na całościowe efekty podjętych działań należy często poczekać nawet kilka miesięcy. Nie można także zapomnieć o działaniach, które mają już na celu utrzymanie pozycji w rankingu wyszukiwania danej wyszukiwarki internetowej.